הר הביטוח – הכלי החדשני לניהול תיק הביטוח האישי
הקדמה
בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה דיגיטלית שחודרת לתחומי חיים רבים ומשנה את פניהם. גם
עולם הביטוח אינו נותר מאחור ומתמודד עם אתגר הטמעת טכנולוגיות חדישות על מנת לשפר
ולייעל את השירות ללקוחות. אחד הכלים הבולטים שהושק לאחרונה הוא הר הביטוח.
מהו בעצם הר הביטוח ומה תפקידו?
הר הביטוח הינו שירות מקוון וחינמי מטעם רשות שוק ההון. מטרתו להנגיש לציבור הרחב
מידע עדכני אודות מוצרי הביטוח שנרכשו על ידו.
באופן קונקרטי, השירות מאפשר לכל אחד לקבל בקלות דו"ח אישי הכולל:
✔️ ריכוז כל
הביטוחים הפעילים הרשומים
על שמו
✔️ פירוט חברות
הביטוח ופרטי הפוליסות
✔️ עלויות הפרמיות
של כל מוצר ביטוח
כמו כן, מזהה הר הביטוח מקרים של כפל ביטוחים באופן אוטומטי ושומר את נתוני המשתמשים
באבטחה מירבית.
מהם היתרונות של ניהול תיק הביטוח בהר הביטוח?
קלות שימוש גבוהה
ממשק פשוט ונגיש
חיסכון כספי הודות לאיתור כפל ביטוחים
שליטה מלאה על הביטוחים האישיים
לסיכום, הר הביטוח מהווה כלי חדשני שימושי לניהול יעיל ונוח של תיק הביטוח האישי. הוא
מסייע למבוטחים לחסוך כסף, זמן וטרחה. על כן, כדאי מאוד לממש את השירות הזה ולהפיק
את המיטב ממנו.
האם הר הביטוח משנה את דרך התנהלותן של חברות הביטוח בישראל?
אין ספק שהמהפכה הדיגיטלית משנה אט אט את פני המשק בישראל, כולל את עולם הביטוח.
במסגרת זאת הושק לפני מספר שנים שירות הר הביטוח הממשלתי, שהפך להיות כלי בידי
הצרכנים לניהול ותכנון הביטוחים שלהם. אך האם זה גם משנה את התנהלות חברות הביטוח
עצמן?
לחץ צרכני הולך וגדל
ככל שיותר אנשים משתמשים בהר הביטוח כדי לאתר כיסויים כפולים, להשוות מחירים ולעבור
בין חברות, כך גדל הלחץ התחרותי על חברות הביטוח להציע מוצרים זולים ואיכותיים
יותר. הן כבר לא יכולות להסתמך על חוסר ידע של הלקוחות.
מיקוד בחדשנות
חברות הביטוח נאלצות להשקיע יותר בפיתוח מוצרים ושירותים דיגיטליים, יישומונים נוחים
וכלים מתקדמים שיפשטו את החיים של המבוטחים ויספקו להם ערך מוסף אמיתי.
התאמה אישית
כמו כן הן מנסות יותר לייצר פתרונות מותאמים אישית ולא מוצר "אחד מתאים
לכולם", במטרה לשמר לקוחות נאמנים.
הר הביטוח בהחלט תורם לכך שהצרכן הופך להיות מרכזי יותר בתעשיית הביטוח הישראלית.