חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החזרי מס גם בעת מתן בסתר

החזרי מס הם דבר שכל אדם במדינת ישראל צריך לבדוק, בין אם לאורך השנה ובין אם בסוף כל שנת מס. לאורך הזמן אתם עלולים לשלם כל מיני מיסים בסכומים גבוהים יותר מאלו שאותם אתם אמורים לשלם, והמטרה של החזרי מס היא להעניק לכם את הכסף ששייך לכם בחזרה. חשוב לדעת שגם הנושא של החזרי מס בעת מתן בסתר הוא נושא רלוונטי שניתן לבדוק, אז בואו נבין איך זה עובד.

החזרי מס עבור מתן בסתר – סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

סעיף 46 לפקודת מס הכנסה מגדיר את נושא התרומה והמתן בסתר בתור נושאים שניתן לקבל בעבורם החזרי מס בסוף שנת המס, זאת עבור תרומות שהשווי שלהן גבוה מ-190 ש"ח. כמובן שעל מנת לקבל החזרי מס עבור מתן בסתר יש לשמור את הקבלות עבור התרומה, אותן יש לקבל מטעם העמותה שלה תרמתם.

ברגע שתגישו את הטופס להחזרי מס, תוכלו לצרף, יחד עם יתר המסמכים שתצרפו לבקשה, גם את הקבלות שאספתם.

על כמה עומדים החזרי מס עבור מתן בסתר?

בתנאי שהתרומה אכן עומדת על סכום של מעל ל-190 ש"ח, החזרי מס מתייחסים ל-35% מערך התרומה. לצורך הדוגמה, אדם שתרם 1,000 ש"ח לעמותה מסויימת ומבקש בעבורה החזרי מס, יוכל לקבל אותם על סך 350 ש"ח – האחוז היחסי מהתרומה.

מתן בסתר לעמותות מוכרות וידועות

לא כל אדם שמבקש מכם תרומה ברחוב יוכל להנפיק עבורכם קבלה כמו זו שתצטרכו להציג על מנת לקבל החזרי מס. חשוב לציין שהתרומות שמוכרות לצרכי החזרי מס הן תרומות שהתבצעו עבור עמותות מוכרות וידועות, שרשומות ברשם העמותות הפעיל במדינת ישראל. משום שכך, וגם על מנת לוודא שהתרומה שאתם מעניקים אכן מגיעה לידיים הנכונות, חשוב לתרום אך ורק לעמותות ידועות, ולא לגורמים אקראיים.

מאיר פנים – לקבל החזרי מס גם בעת מתן בסתר

עמותת מאיר פנים היא אחת מהעמותות המוכרות והידועות ביותר במדינת ישראל, שעושה עבודת קודש לאורך כל שנות פעילותה. עבור התרומות שתעבירו לעמותת מאיר פנים, תוכלו כמובן לקבל החזרי מס כחוק.