חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חשיבות בית הזיקוק של בזן לביטחון האנרגטי של ישראל על-פי אסף אלמגור

בראיון עם אסף אלמגור, מנכ"ל קבוצת בזן, בוועידת החוסן הישראלי של כלכליסט בשיתוף הפניקס, הדגיש אלמגור את חשיבותו של בית הזיקוק של בזן בחיפה לביטחון האנרגטי של ישראל. לדבריו, הרעיון שישראל יכולה להתקיים ללא בית הזיקוק התרסק, וסגירתו תהווה פגיעה בביטחון המדינה.

אלמגור ציין כי בזן סיפקה במהירות וביעילות סולר וגפ"מ באיכות גבוהה בזמן משבר, וכי המדינה אינה יכולה להרשות לעצמה לאבד את העצמאות האנרגטית שלה. הוא הסביר שהאתגר בייבוא חומרי גלם שווה ערך לאתגר בייבוא תזקיקים, ובזן הצליחה לעמוד בו.

בהתייחסו למצב החירום במדינה, אסף אלמגור ציין כי בזן נערכה הן במישור הפיזי והן במישור הסייבר, וכי הקבוצה ערוכה לתרחישים שונים. הוא שיבח את פעילותם של גופי החירום והממשלה בהכנת המדינה לתרחישי חירום בתחום האנרגיה.

אסף אלמגור – על עתיד האנרגיה הירוקה בבזן

לגבי אנרגיה ירוקה, אלמגור העריך שייקח זמן עד שמימן ירוק יהפוך למקור אנרגיה מרכזי בישראל. עם זאת, הוא ציין שבזן כבר מייצרת מימן אפור ומתכננת לעבור למימן ירוק בעתיד. בנוסף, הוא הזכיר מספר פרויקטים לשימוש במימן בתחבורה, כגון משאיות, אוטובוסים וקטר רכבת, ורואה בכך את העתיד.

אלמגור התייחס גם לסוגיית התלות בייבוא אנרגיה ממדינות זרות, ובפרט לאיום החרם של טורקיה על ישראל. הוא הדגיש כי ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להיות תלויה בחסדיהן של מדינות כמו טורקיה בנושא הדלק, וכי שמירה על העצמאות האנרגטית חיונית לביטחון המדינה. לדבריו, כשלון הקונספציה של סגירת בית הזיקוק ממחיש את חשיבות שימור יכולות הייצור המקומיות.

לסיכום

אלמגור הדגיש את חשיבות שמירת העצמאות האנרגטית של ישראל ואת תפקידה המרכזי של בזן בהבטחתה, תוך הערכות לתרחישי חירום, הפחתת התלות בייבוא ממדינות עוינות ומעבר הדרגתי לאנרגיה ירוקה בעתיד.