חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה לעשות בכסף שלך?

ניהול תיקי השקעות הנו שירות שמיועד לכל כיס ומעט אנשים מודעים לקיום האופציה.

מה המשמעות של ניהול תיקי השקעות והאם הוא מתאים לי?

לנהל את כספינו בצורה אופטימאלית, לעקוב אחרי כל ידיעה מהותית בכלכלה ישראלית ואפילו בינלאומית, להשוות תקופות, תשואות, דוחות וכו…אין ספק שאפשר להרגיש מותש לחלוטין וכמעט חוסר אונים.

האמת, אפשר להבין את רוב הצרכנים שמעדיפים לא להתעסק בניהול כספים ולוותר על תשואה עודפת שעשויה להיות משמעותית ביותר .
ניהול השקעות למשקיע מן השורה או ניהול עודפי מזומנים למנהל עסק בגודל בינוני הינה משימה
לא קלה ומטילה אחריות מרחיקת לכת על מקבל ההחלטות.

שוק ההון נהיה גלובלי וקשה יותר לכיוון זה או אחר ומאחר שהמצב מורכב ומסובך אין פלא ששירות ניהול תיקי השקעות נמצא במגמת עלייה ואנשים מעדיפים להפקיד כספיהם בידי מומחים לניהול השקעות.

ניהול תיקים מהו?
ניהול תיקי השקעות, הינו ניהול נכסים פיננסים (נזילים ולא נדל"ן) של אדם פרטי או חברה מתוך חשבון בנק שלו (לאחר אישור על ייפוי כוח לקנייה ומכירת ניירות ערך בלבד ) כאשר בעל החשבון מגדיר בבירור את רמת הסיכון (בדרך כלל שיעור אחזקת מניות המקסימאלי בתיק) ואת שיעור עלויות הניהול למומחה.
השירות יכול להינתן על ידי מנהל תיקים עצמאי ,אך ברוב המקרים הוא נעשה על ידי חברות המתמחות בניהול השקעות לאדם פרטי או לחברות.
ניהול תיקים: למי הוא מתאים?
ניהול תיקים מתאים לאנשים שאין ברשותם הזמן לטפל בניהול ההשקעות או שאין ברשותם הידע הנדרש לצורך קבלת החלטות אופטימאליות. אין ספק כי שירות זה דורש מתן מרחב פעולה חופשי למנהל התיקים ולכן אינו מתאים למי שרוצה להתערב בניהול.
למרות שרוב מנהלי התיקים דורשים סך מינימאלי להשקעה (בדרך כלל החל מ-300 אלף ש"ח),
מספר רב של בתי השקעות מציע את השירות להיקף השקעה כמעט מתאים לכל כיס בתנאי שהניהול יתבצע באמצעות קרנות נאמנות ו/או תעודות סל.
האם עדיף יועץ בבנק על פני מנהל תיקים?
יועצי ההשקעות בבנקים כמו מנהלי תיקים נדרשים להחזיק רישיון שניתן על ידי רשות ניירות ערך.
על אף האמור, שיטת העבודה של היועץ הבנקאי שונה משל מנהל תיקים. מצד אחד היועץ לא בהכרח רואה את התפלגות כלל נכסי הלקוח ואת הצרכים העתידיים שלו, ומצד שני היועץ הבנקאי רשאי לפעול בתיק בלי הוראה מפורשת של הלקוח.
איך עוקבים אחרי הפעולות בתיק ההשקעות שלי?
היות וברוב המקרים התיק מנוהל בחשבון הבנק של הלקוח, ישנה אפשרות לעקוב אחרי ביצוע הפעולות בכל רגע נתון באמצעות אינטרנט או בהדפסת דו"ח מצב דרך הבנקאי .במקביל, בתי השקעות מספקים דוחות באופן קבוע, כאשר חלקם מספקים newsletter (איגרת עדכונים) המשקף את התחזיות שלהם על שוק ההון.
נקודות שכדאי להעלות במפגש עם מנהל ההשקעות
רצוי שלקראת הפגישה עם מנהל התיקים הלקוח ידע להגדיר את הפרופיל ההשקעה המתאים ביותר לאופיו.כלומר האם הוא מגדיר את עצמו כמשקיע "סולידי" או "נועז" .
רצוי לבקר בכמה חברות לפני שמקבלים החלטה לגבי התיק. ביקור בשתיים ועד שלוש חברות הינו מספיק לחלוטין לצורך קבלת החלטה נבונה .
רצוי לבחון תשואות עבר בצורה של סיכום שנתי ולא ממוצע רב שנתי(ביצועים פר שנה), כאשר עדיף לקבל את התוצאות ביחס למדדי שוק ההון הידועים כגון ת"א 25,ת"א 100 מדד מק"מ וכו…
למרות החיסיון המאפיין את המקצוע ניתן לבקש רשימת ממליצים.
כמה עולה השירות?
היות וכמו בכל תחום שירות טוב העולה כסף, החברות גובות דמי ניהול בסוף כל חודש, כאשר שיעור דמי ניהול השנתיים נע בין 0.6% ל-1.8%.
העלות משתנה בהתאם ל לגודל התיק ,למדיניות ההשקעות של הלקוח, סוג הלקוח (פרטי או חברה).
ככל שהתיק הינו ספקולטיבי שיעור דמי הניהול עולה וככל שגודל התיק עולה שיעור דמי הניהול יורד.

יש לציין שבתיק מנוהל באמצעות קרנות נאמנות הלקוח אינו משלם דמי ניהול, כיוון הם נגבים מתוך הקרנות עצמן לכלל המשקיעים.