חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיווק בדיגיטל – היכן מתחילים?

כל בעל עסק הרוצה לקדם את העסק שלו באינטרנט צריך לעבור תהליך עם חברת הפרסום. תהליך זה כולל אפיון מקדים של בית העסק, ביצוע מחקרים שונים של קהל היעד, של המתחרים, של התחום בו עוסק הלקוח. לאחר איסוף המידע הראשוני יהיה צורך בבניית אסטרטגיית מיתוג ושיווק המתאימים לצרכיו ולתקציבו של בעל העסק. מכאן עוברים לבניית התשתיות והכנת התכנים והעיצובים ומתקדמים לעבודה השוטפת. שיווק בדיגיטל הוא תחום מורכב מאוד מה שעשוי לבלבל בעלי עסקים רבים. כדי לסייע לכם בנושא חברת ג'נסיס שופכת בפניכם את סדר העבודה המומלץ.

שלבי האפיון הראשונים:

על אף שזה עשוי לשעמם בעלי עסקים רבים ואולי אפילו לגרום להם לרצות לקפוץ ישר לשלב הת'כלס שבו החברה בונה לעסק אתר, דף פייסבוק ומתחילה לפרסם, הרי שהאפיון הראשוני הינו חשוב ואף קריטי. באמצעות האפיון הראשוני ניתן יהיה לבנות לאחר מכן אסטרטגיית שיווק שבה יוחלט היכן לשים את תקציב הפרסום, כיצד לחלק אותו, היכן צריך להתחיל, היכן קהל היעד נמצא ועוד. הרי שאם קהל היעד של עסק מסוים נמצא בעיקר בפייסבוק ולא בטיקטוק למשל, כדאי יהיה להשקיע בפייסבוק. אם רוב הקהל מגיע ממנוע החיפוש של גוגל אז אולי כדאי להשקיע את התקציב, לפחות בהתחלה, בפעילויות קידום אתרים ו/או קידום ממומן בגוגל ולא ברשתות החברתיות, יוטיוב או פלטפורמה אחרת.

בניית אסטרטגיית פרסום – היכן רצה להשקיע את המשאבים שלנו?

חשוב להבין כי כל טכניקת פרסום שתרצו להשקיע בה תדרוש מכם עבודה רבה, משאבים, כסף וסבלנות. תצטרכו להשקיע ולעבוד בצורה נכונה לאורך זמן כדי לייצר תוצאות או לחילופין לשלם לחברת פרסום שתבצע את העבודה בצורה הזו כדי שתקבלו תוצאות. בניית אסטרטגיה תעשה שימוש במידע המקדים שנאסף על מנת לבדוק היכן וכמה כדאי להשקיע בכל אחת מטכניקות הפרסום הרלוונטיות לבית העסק. בדרך כלל עדיף להתמקד עם טכניקה אחת או שתיים ומשם להתקדם. 

בניית התשתיות ותחילת העבודה:

השלב הבא תהיה לבנות את התשתיות. בין אם מדובר בדפים עסקיים ברשתות החברתיות או בניית אתר מקצועי לעסק שלכם אלה יהוו את התשתיות המרכזיות בקידום העסק באינטרנט. לאחר מכן אתם או איש מקצוע ששכרתם לביצוע עבודה זו, יתחיל לייצר את התכנים הרלוונטיים ולשתף אותם באתר. תוך כדי תנועה כדאי יהיה לעקוב אחר ביצועי הקמפיין ולשפר ביצועים.